NỘI DUNG CHÍNH

Hỗ trợ trực tuyến

  • (Phan Duy Nghĩa)

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Điều tra ý kiến

    Bạn thích Mục nào nhất ?
    Thông báo, trao đổi
    Olympic Toán Tuổi thơ
    Tiếng nói từ cơ sở
    Mô hình dạy học mới
    Sau giờ lên lớp

    Ảnh ngẫu nhiên

    44568815_324937628310134_7510462040381587456_n.png 44485722_246180632733448_1961781103345795072_n.jpg 1.png IMG_1397.jpg IMG_1397.jpg 1IMG20180329150601.jpg IMG_1542789804641_1543161557026.jpg 20180906_093611_1.jpg 20180906_093522.jpg 20180906_093453.jpg 20181116_085227.jpg 20181116_080346.jpg IMG_3815.JPG IMG_3889.JPG IMG_3841.JPG IMG_3949.JPG IMG_3819.JPG Le_Thi_MinhThanh_Lop_4B_Truong_Tieu_hoc_Xuan_Dan_huyen_Nghi_Xuan_Tinh_Ha_Tinh.flv Diep_Anh.flv

    GHÉ ZÔ ! GHÉ ZÔ !

    • icon-new

    GDTH Hà Tĩnh

    Giáo dục tiểu học là cấp học nền móng của hệ thống giáo dục quốc dân, đây là cấp học vô cùng quan trọng để hình thành và phát triển nhân cách con người. Vì vậy nếu giáo dục tiểu học được triển khai tốt, chắc chắn, đúng hướng sẽ có tác động một cách bền vững tới các bậc học tiếp theo. Với tầm quan trọng như vậy, thời gian qua, Sở GD&ĐT Hà Tĩnh đã tích cực tiếp cận đổi mới công tác quản lý chỉ đạo, đẩy mạnh ứng dụng các thành tựu của giáo dục trong nước và quốc tế đối với giáo dục tiểu học, để từng bước đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục và đào tạo, như: Thực hiện Mô hình trường học mới Việt Nam – VNEN; Triển khai dạy học Tiếng Việt lớp 1 theo Tài liệu Công nghệ giáo dục; Áp dụng phương pháp “Bàn tay nặn bột”; Giáo dục Mĩ thuật theo phương pháp Đan Mạch. Song song với việc thực hiện tốt các mô hình dạy học mới, giáo dục tiểu học Hà Tĩnh còn có những cách làm mới, sáng tạo của riêng mình, đó là: Xây dựng quy hoạch, mở rộng diện tích các nhà trường; Xây dựng thư viện trường học; Tổ chức bán trú cho học sinh; Tăng cường giáo dục kĩ năng sống; Đưa dân ca ví, giặm Nghệ Tĩnh vào các trường tiểu học. Những hoạt động này thật sự đã góp phần làm cho giáo dục tiểu học Hà Tĩnh phát triển một cách bền vững, là bước đi đầu tiên khả quan, thực sự có ý nghĩa tiếp cận mục tiêu đổi mới căn bản và toàn diện GD&ĐT mà Nghị quyết số 29 của BCHTW khoá XI đã chỉ ra. Hành trình đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục đang ở chặng đường đầu tiên, việc tiếp cận cái mới, tiên tiến từ bỏ cái cũ, cái không còn phù hợp là rất khó khăn. Khó khăn hơn là làm sao thực hiện thành công cái mới mà đạt được kết quả như mong đợi, đó là tạo ra sự chuyển biến mạnh mẽ về chất lượng giáo dục. Trên hành trình đổi mới và vượt khó này để thành công đòi hỏi sự nổ lực rất lớn của các nhà quản lý giáo dục, đặc biệt đội ngũ hiệu trưởng, giáo viên. Bên cạnh đó không thể thiếu sự đồng thuận, sự chung tay, tham gia tích cực của toàn xã hội./.

    Tiếng Anh 5 (Chính thức). Giáo án cả năm

    Nhấn vào đây để tải về
    Hiển thị toàn màn hình
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Trần Thị Nõn
    Ngày gửi: 21h:52' 15-05-2018
    Dung lượng: 22.4 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    WEEK: 1
    Date of teaching: from 6 /9 to 10 /9 /2016
    UNIT 1: WHAT’S YOUR ADDRESS?
    Period 1, 2- Lesson 1
    I. Objective.
    By the end of the lesson Students will be able to:
    - Greeting and responding to greetings formally.
    - Improve: Listening and speaking skill.
    II. Language focus.
    Vocabulary: lane, tower, flat and floor
    Sentence Pattern: What’s your address ? It’s…
    III. Teaching aids:
    Student’s book Tieng Anh 5, Tap 1
    Audio and visual aids Recordings, flashcards, sticky tape
    IV. Procedures:
    Teacher’s activities
     Pupils’activities
    
    1.Warm up.
    - Teacher and student introduce themselves.
    2.1 Activities
    2.1. Look, listen and repeat.
    - Have Ps open the book on page 6. Ask them to pay attention to the title of the unit, pictures and the texts.
    - Ask Ps some questions for example:
    Do you understand the tittle?
    - Ask Ps to look at each pictures and indentify the characters. Point to each picture and ask Ps to listen and answer:
    + Who’s this?
    - Tell them that they are going to look at the dialogue in their Student’s book, listen to the recording and repeat the dialogue between Nam, Mai and Trung.
    - T plays the recording all the way through for pupils to listen.
    - T plays the recording again, pausing after each line for pupils to repeat. T repeats the step when necessary.
    - T divides the class into two groups.
    - T asks one group to repeat Nam’s part, one group to repeat Mai’s part and the other the Trung’s part.
    - T checks to make sure pupils can repeat and understand the dialogue.
    2.2. Point and say.
    - T asks Ps to look at pictures a, b, c and d on page 6.
    - T tells them to identify the people in each picture .
    - Revise numbers 10 to 100
    - Pre teach new vocabulary:
    - Hoa Binh Lane
    - Village Road
    - Stress, Flat, City Tower
    - T does the task with one pupil as an example ( e.g: Teacher: What’s your address?
    Nam : It’s Hoa Binh Lane)
    - T asks Ps to work in pairs, one pupil says the greetings and the other the responses.
    - T repeats the step, but this time ask Ps to swap their roles.
    - T selects some pairs of Ps to demonstrate the task in front of the class.
    - T monitors the activity, checks pupils’ pronunciation and offer help when necessary.
    - Ask Sts to practise greetings in my classmate.
    2.3. Let’s talk.
    - T tell the class that they are going to practise further by asking and answering questions obout address. Elictit the words to fill the gaps. Put the sentences on the board and do choral and individual repetition.
    - T get pupils to work in pairs. Go around to offer help, if necessary.
    - T call a few pairs to act out the dialogue in front of the class.
    .


    2.4. Listen and complete.
    Tell pupils that they are going to listen to the recording and complete address.
    Play the recording all the away though for pupils to listen. Play it again for them to do the task.
    Get them to compare their answers before checking as a class.
    Play the recording again to confirm the answers.
    Give explannations for answer s which pupils find difficult.
    Key:
    208 3. White Street
    321 4. The second floor
    2.5. Read and complete.
    - Tell Ps that they are going to read the text and complete the table.
    - Give Ps a few seconds to look at the picture. Point to the picture and ask: Who are in the picture? Where are they? Where’s he from? What’s your address?
    - Set a time limit for Ps to do the task indipendently. Walk around monitoring and offering help, if necessary.
    - Have them swap their answers before checking as a class.
    Key:
    1. from 2.lives
    3.address 4.Street
    2.6. Let’s sing.
    - T tell pupils that they are going to sing The Teach the song, following the procedure in the teaching the wheels on the bus unit components in the introduction.
    - T read the lyrics and check comprehension. Play the recording or sing the song all the way the through.
    - Have pupils do choral and individual repetition of the song line after line. When they are familiar with the tune, ask student exchange greetings.
    - T have the class sing the song again to reinforce learning.
    3. Reinforcement
    - T repeats the sentence pattern.
    - T remarks the lesson
    4. Home link.
    - Ask Pupils to practise
     
    Gửi ý kiến